22 Julai 2012

Kawan Itu Friends,Friends Is Kawan :)

Assalammualaikum w.b.t. Ok,today aku nak story pasal kawan. Kawan itu friends. Friends is kawan. hahahak. ape aku merapu ni. hihihi.


ok,ni laa kawan2 aku. sebenar nye ramai lagi kawan2 aku,tapi idak le aku ade sume gmbar dorang. ni pun sebahagian nye aje. kalu ikot kan banyak lagi gambar kawan2 aku. kalu aku nak cari sume gambar2 nye n combine kan sume skali,uiisshh! sampai minggu depan pun belum tentu siap,bukan setakat minggu depan je,bulan depan,tahun depan pun belum tentu siap entry ni. hahahak,finee aku merepek sekejap. huhu.

kadang2 terfikir jugak nak buat reunion. tak kisah laa kawan yang time skola rendah ataupun menengah. kalu dapat berkumpul ramai2,mesti meriah kan. mesti banyak cerite nye nanti. tapi dah name pun lumrah hidup,setiap perjumpaan mesti ade perpisahan. yelaaa kan,kalu dah habis skola rendah mesti dah berpisah ngn kawan2 lain,mungkin sebab tak same skola kan,or lepas skola menengah.mesti dah berpisah ngn kawan2 mungkin atas sebab dah keje tempat lain ke,sambung blaja ke,takpun mungkin ade yang dah berkhawin ke kan. kalu lepas skola,mesti masing2 pun bawak haluan sendiri.

bak kate Alyah," Di dalam hidup ini,tiada yang abadi,yang patah tumbuh,yang hilang berganti. " lirik lagu dy laa wehh. huhuhuhu. ni,aku saje nak share somethg laaa ngn korang. jenis2 kawan yang ade. ni pun aku jumpe kat blog orang lain. maaf laa ye,saye copy paste je ni. hihihi. saje nak memanjang kan lagi entry, hahahaha. so,jom bace ape jenis2 kawan yang ade. sekadar nak berkongsi je. :)

1. kawan chipsmore - kawan macam ni sekejap ada, sekejap tak ada. Hairan juga dia pergi mana. Kena tangkap dengan bunian ke?2. kawan buaya - dia ni macam buaya.. suka makan orang.. mean kawan makan kawan.

3. kawan perfume - time wangi je dekat dengan kita, time busuk menjauh *time senang ada dengan kita, time susah dia hilang.

4. kawan pisau - mulut dia tajam mengalahkan pisau sampai kita pun takut nak cakap lebih-lebih dengan dia.

5. kawan chocolate - adeh! mulut dia manis gila mengalahkan coklat. Dia pakai ilmu apa?

6. kawan kayu - dia ni tunggul. Orang cakap apa pun dia buat derk je.

7. kawan span - lembut. Seorang yang sopan-santun. Memang lembut tahap gaban. Suara pun ayu je.

8. kawan duri - dia ni suka sakitkan hati kita so, dia ni adalah salah satu dari spesies duri di dunia.

9. kawan kaunseling - yang ni jenis yang ada ciri-ciri macam pakar kaunseling.

10. kawan ibu - sebijik macam ibu kita! selalu ada tika kita susah dan senang. Kawan macam ni la yang semua orang nak...

ok,tu laa dy antare jenis2 kawan yang aku dapat dari blog lain. banyak sebenar nye,tapi aku pilih yang ni je. nampak simple n korang pun senang nak faham kan. Conclusion nye kan,tak kisah laa ape jenis kawan yang kite ade,kite terime laa seadanye. kadang2 kite ni pun bukan laa baik sangat kan. setiap orang mesti ade buat silap. kalu ade buat silap ke ape ke kan,mintak maaf. kalu taknak mintak maaf,buat tak reti jelee. hahaaha. ok,ayat tadi memang bongok aku rase kan. hahaha. tapi kalu korang dah mintak maaf tapi ade yang buat tak reti,biarkan laa dorang. yang penting kite dah mintak maaf kat dy. manusia ni takde yang sempurna. kadang2 kite sndiri pun mungkin pernah buat silap tapi kite sendiri tak sedar ape silap yang kite dah buat. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan