23 Julai 2012

salam. ok,aku nakstory pasal ape yang dah jadi pagi tadi. fuhhh,sumpah aku gelabah gile wehh. TAKUT KENE SAMAN! aku takde duit! huhuhuhu.

pukul 6 aku dah bangun pagi sebenar nye. lepas siap2 kan adik2 aku nak pegi skola anta pegi skola,aku rase mengantuk sangat. so aku pk,takpelaa kan kalu aku tido kejap. siap kunci jam tapi aku yang tido mati. letak bom kat sebelah pun mesti aku tengah syok tido lagi agaknye tau. huhuhu.

yang buat aku berani nak tido tu,sebab aku pk " ari ni isnin laa,aku offday."
tengah sedap2 aku tido aku terjage. ntah ape aku mimpi,tetibe aku baru teringat yang aku kene keje ari tu. sebab aku ade mintak cuti demam beberape ari yang lepas. so kire ganti laa tu.

dengan muke selambe aku,aku tengok jam. WHATTTTTT! 10.40! ok! mase tu aku dah kelam kabut macam lipas takde sebelah kaki wehh! huhuhu. sambil aku mandi,sambil aku bersiap,kepale hotak aku berjalan je. aku pk sape aku nk mintak tolong bukak kan kedai aku ni? haduiii. nak mintak tolong ngn someone tu mmg tak laa kan. ade la sebab kenape aku tak nak mintak tolong dy. lepas tu,aku pk Umi,budak yang keje sebelah tempat aku,dy plakk masuk keje petang. pukul 2. waaa! aku rase macam nak nangis je mase tu. gile wehh! kalu kene saman sia2 je. aku da laa separuh mati nk simpan duti untuk raye,tup2 nak kene bayar saman sebab lambat bukak kedai. pergghh! memang aku rase teramat laa buntu mase tu. huhuhuhu. then,aku terpikir kawan aku yang bername Umi jugak. huhu. tapi dy keje kedai beg n yang jual brooch. aku call dy sebab nak mintak tolong dy tolong bukak kan kedai aku. bukak kan kain tu sahaje. bukan susah mane pun. huhu. then Umi tu cakap " ehh.kedai kau dah ade orang tolong bukak kan laa. tadi kite sampai2,kite tengok kedai kau dah bukak. kite sampai tadi pun pukul 9.50 tadi. mungkin Kak Liza kot tolong bukak kan. "
OHHMYYGOOSSHH! kalu dy yang tolong bukak kan,ape aku nak cakap? TERIME KASIH ke? haa! sumpah aku rase macam nak terjun gaung mase tu! huhuhu.

aku pun redha jee laa kalu kene saman. sebab lambat bukak kedai. huhu. * sambil buat muke sedih.
tapi mase otw nak ke tempat keje aku tu,usahh cakap laa kan. aku bawak moto dah macam orang gile. laju nak mampus! nasib baik laa aku tak kene himpit antare kete merc ngn moto ex5 gare2 nak cepat sampai kat tempat keje. yang buat aku panas menyirap tu,moto ex5 tu yang naik nye kapel india. bole plakk dorang bawak moto macam jengjalan kat taman bunge plakk. slow laa sangat2 pastu berpeluk bagai. macam kat taman bunge je gaye nye. huh. SABO JEE LAA. sebab tu aku potong. hahaha. tu pun bernasib baik laa tak kene himpit sebab jarak kete ngn moto tu sebenar nye sangat laa sempit. huhuhu. * sumpah lepas ni aku taknak buat macam tu lagi. aku tak nak jadi MINAH TERSEPIT. hahaha. >.<

sampai je aku kat tempat keje,aku terus naik ikut tangge. huhu. bukak je pintu aku nampak muke Umi si budak kedai tudung tu. ape lagi,terus aku lari dapat kan dy laa. rase macam tak pecaye je Umi yang tolong bukak kan. huhuhu. nasib baik! aku sampai peluk si budak kecik tu beb. sebab aku rase,huuiihhh! tak terkate rase nye ape aku rase mase tu. huhu. rupe nye,budak kecik tu tak jadi masuk keje pukul 2,sebab ade kakak sorang lagi tu masuk keje kul 2. so dy kene laa masuk keje pagi. ouuhhh! syukur alhamdullilah. sebab Tuhan tolong aku melalui kedatangan Umi si budak kecik pagi tu. huhuhu. mase tu, jantung aku laju ya amat! laju sebab kelang kelibut sangat! hahaha.


haa,tu laa dy si budak kecik yang bername Umi Nazira. thnx umi sebab tolong akak bukak kedai tadi. nasib laa umi ade. kalu laa betul andaian akak,yang bukak kedai akak tu bukan Umi tapi kakak umi,huuiihh! akak tak tau laa nak buat ape mi oii...! hahahaha. ape2 pun,terime kasih banyak2 tau. sebab umi laa,akak dapat terus kan niat nak simpan duit untuk raye. tak payah bayar saman. hehehehehe :)

Pengajaran yang aku dapat arini,kalu dah bangun jangan sambung tido lagi lee kak yong oiii! hahahaha. :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan